Αρχική

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Γλυκαιμικός Δείκτης


Γλυκαιμικός Δείκτης: «Σύμμαχος» στη διατροφή
Ο Γλυκαιμικός Δείκτης είναι ένας δείκτης που συγκρίνει τη δυνατότητα των υδατανθράκων να απελευθερώνουν γλυκόζη μέσα στο αίμα (και έτσι να απελευθερωθεί περισσότερη ινσουλίνη) σε σύγκριση με την αντίστοιχη ποσότητα καθαρής γλυκόζης (glycaemic index 100).
Όλοι οι υδατάνθρακες αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα να πυροδοτούν την απελευθέρωση της ινσουλίνης από το πάγκρεας, που ελέγχει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα. Όσο περισσότερη γλυκόζη έχουμε στο αίμα, τόση περισσότερη ινσουλίνη εκκρίνεται.
Ο γλυκαιμικός δείκτης προβλέπει πόση ινσουλίνη θα παραχθεί μετά την κατανάλωση τροφής με υδατάνθρακες και πώς θα αντιδράσει το σώμα. Όσο καταναλώνουμε υδατάνθρακες, ο οργανισμός μας τους διασπά σε μόρια γλυκόζης και τα διαθέτει στο αίμα, ώστε να τα πάρουνε τα κύτταρά μας και να τα χρησιμοποιήσουνε σαν καύσιμο ή να τα αποθηκεύσουν σαν γλυκογόνο ή σαν λίπος όταν υπάρχει θερμιδικός πλεονασμός.
Η ινσουλίνη δεν επιτρέπει στο σώμα να προχωρήσει σε καύσεις και συγχρόνως κατευθύνει το σώμα στην αποθήκευση της περίσσειας ενέργειας σα λίπος.
Όταν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα είναι υψηλά, όλο και περισσότερη ινσουλίνη εκκρίνεται για να την ελέγξει.
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι οι τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (πατάτες, γλυκά, άσπρο ρύζι, αλεύρι και ψωμί, μπύρα κλπ.) μπορούν να μας παχύνουν περισσότερο από αυτές που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (σόγια, μήλα, πράσινα λαχανικά, γιαούρτι).
Πίνακας γλυκαιμικού δείκτη
Εφόσον κατανοήσετε τη σημαντικότητα του πίνακα με τον γλυκαιμικό δείκτη και επιθυμείτε να ακολουθήσετε μια σωστή διατροφή, στον επόμενο πίνακα σας προτείνουμε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
Βιβλιογραφία
  • Επιστημονική ομάδα emedi.gr
  • American Diabetes Association
  • Active Health

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου