Αρχική

Δευτέρα, 2 Απριλίου 2012

Θυμός


Ο θυμός κρατά το στόμα ανοιχτό και το μυαλό κλειστό!
Υπάρχουν φορές που χρησιμοποιούμε το θυμό μας δημιουργικά και άλλες που απλά χάνουμε τον έλεγχο.
Ο θυμός είναι μία συναισθηματική κατάσταση που ποικίλλει σε ένταση από τoν απλό θυμό έως την μανία και την οργή.
Ο θυμός έχει διάφορες μορφές:
-Ο θυμός για τους άλλους
-Ο θυμός των άλλων για εμάς
-Ο θυμός προς τον ίδιο μας τον εαυτό
-Ο θυμός από το παρελθόν
-Ο ανεξήγητος θυμός
Ο τρόπος έκφρασης του θυμού είναι η επιθετικότητα. Η επιθετικότητα μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την πρόκληση τραυματισμού σε τρίτους. Η επιθετική έκφραση του θυμού οδηγεί σε πλήρη εκτόνωση, αλλά πάντα υπάρχει ο κίνδυνος αυτοτραυματισμού ή τραυματισμού κάποιου τρίτου. Επιπλέον κατά την εκτόνωση, πολλές φορές λέμε πράγματα που δεν εννοούμε ή τα λέμε με λάθος τρόπο, καταλήγοντας να πληγώσουμε τους άλλους. Ο θυμός μπορεί να εκτονώνεται και με ανώριμες συμπεριφορές, όπως το να αγνοούμε τον άλλο, να παίρνουμε αμέτρητα τηλεφωνήματα από απόκρυψη και να μη μιλάμε ή να χαράζουμε το αμάξι του με τα κλειδιά μας. Η συνεχής καταπίεση και άρνηση του θυμού, συχνά οδηγεί σε κατάθλιψη. Η παραδοχή του θυμού είναι η πιο υγιής αντίδραση.
Τα ξεσπάσματα εντός του χώρου εργασίας δυσχεραίνουν τις σχέσεις με τους συναδέλφους. Επιπλέον οι φωνές, οι χειρονομίες και οι ύβρεις τραυματίζουν το προφίλ και το κύρος μας. Δυστυχώς ο εργασιακός χώρος για πολλούς ανθρώπους είναι η κύρια πηγή έντασης και άγχους στη ζωή τους. Δεδομένου, ότι κάποιοι άνθρωποι είναι πιο ευάλωτοι στις συμπεριφορές  των άλλων και παίρνουν τον θυμό του συναδέλφου, του προϊσταμένου ή του πελάτη ως αντανάκλαση στην αξιοπρέπεια και την αξία τους αντιδρούν υπερβολικά.
Αν θυμώσετε:
1. Αναγνωρίστε την κακοβουλία και μην την παίρνετε προσωπικά
2. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι αξίζετε
3. Αγνοήστε τα θυμωμένα σχόλια
4. Αποστασιοποιηθείτε
5. Δείξτε ότι καταλαβαίνετε πως έχουν θυμώσει και αντιμετωπίστε τους με σεβασμό, χωρίς όμως να αποδεχτείτε την ενοχή
6.  Δώστε τους την επιλογή είτε να σας μιλήσουν όταν έχουν ηρεμίσει ή να σας γράψουν ένα σημείωμα
7.  Συμφωνείστε μαζί τους ότι θα ήταν καλό να κάνετε αυτό που θέλουν, αλλά δυστυχώς για τους άλλους δεν θα μπορέσετε…
 Η συμβίωση με έναν θυμωμένο άνθρωπο είναι αφόρητη. Ακόμα και αν οι καταστάσεις δεν είναι ακραίες με άσκηση σωματικής και ψυχολογικής βίας, η διαβίωση σε ένα μονίμως τεταμένο περιβάλλον είναι ψυχοφθόρα.
Η βελτίωση της κατάστασης είναι θέμα απλών χειρισμών:
-Αποφασίστε αν θέλετε να συνεχίσετε να συμβιώνετε με αυτό τον άνθρωπο
-Αντιμετωπίστε τα προβλήματα στο περιβάλλον τους. Αν τα προβλήματα του εργασιακού περιβάλλοντος, της οικογένειας ή των φίλων του συντρόφου σας δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα του σπιτιού σας, τότε κρατήστε τα έξω από αυτό
-Εκτονώστε το Θυμό σας:
- Ακούστε μουσική         
- Χορέψτε για 15 λεπτά με δυνατή μουσική, πηγαίνετε μια βόλτα ή γυμναστείτε
- Μουτζουρώστε ένα χαρτί και σκίστε το
- Ζωγραφίστε μία καρικατούρα του ατόμου που σας θύμωσε και σκίσε το χαρτί                                           
- Δείτε TV, DVD ή παίξτε ηλεκτρονικό παιχνίδι
- Μετρείστε αργά μέχρι το 10. Μετά πάρτε μία βαθειά εισπνοή, κρατήστε τον αέρα για λίγα δευτερόλεπτα και εκπνεύστε. Επαναλάβετε τη διαδικασία 5 φορές.
- Αδειάστε το μυαλό σας και σκεφτείτε κάτι αστείο!
Τι δεν πρέπει να κάνετε:
- Μην εκτονώνετε το θυμό σας πάνω σε σκληρές επιφάνειες (π.χ. τοίχους). Μπορεί να τραυματιστείτε
- Μην επιτίθεστε σε τρίτους για κανένα λόγο. Μπορεί να προκαλέσετε σοβαρό τραυματισμό
- Αποφύγετε τους διαπληκτισμούς
- Μη βρίζετε
- Μη λέτε πράγματα, για τα οποία μπορεί να μετανιώσετε, όταν ηρεμήσετε
- Μην σπάτε αντικείμενα. Μπορεί να προκαλέσετε φθορά σε ξένη περιουσία
- Μην πίνετε αλκοόλ και μην κάνετε χρήση ουσιών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου