Η διαφήμιση και η προώθηση τροφίμων, σε παιδιά,
επηρεάζει, σημαντικά, τις διατροφικές τους προτιμήσεις και επιλογές.
Όμως, όλο
και συχνότερα περιλαμβάνει τροφές, που περιέχουν υψηλά ποσοστά ζάχαρης, αλατιού
και λιπαρών.
Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι ένα στα πέντε παιδιά,
ηλικίας 11-12 ετών, στη Σκωτία είναι
παχύσαρκα. 14,5% των παιδιών,
ηλικίας κάτω των 11 ετών και 21,5%
των παιδιών, ηλικίας 12-16 ετών, στη
Μεγάλη Βρετανία, είναι παχύσαρκα.
Ένα στα πέντε ελληνόπουλα είναι παχύσαρκο.
Αυτά τα παιδιά κινδυνεύουν να αναπτύξουν χοληστερίνη, ουρικό οξύ, σαχαρώδη
διαβήτη. Και είναι βέβαιο ότι, όταν ενηλικιωθούν, θα κινδυνεύουν από
καρδιοαγγειακές παθήσεις, πολύ περισσότερο, από τους συνομήλικούς τους, που
είχαν κανονικό βάρος.
Η διαφήμιση τροφίμων στα παιδιά, έχει εξελιχθεί, σε
επιστήμη και χρησιμοποιεί τις νέες τεχνολογίες. Η διαφήμιση παιδικών τροφών,
στη σημερινή εποχή, δεν είναι πλέον η άμεση διαφήμιση, έτσι όπως, παραδοσιακά,
τη γνωρίζουμε. Χρησιμοποιεί έμμεσους τρόπους, ώστε το παιδί ακόμα και ο
ενήλικας να μην μπορούν να αναγνωρίσουν ότι το μήνυμα, που δέχονται, είναι
διαφημιστικό. Αυτοί οι τρόποι δίνουν άλλοθι, στη βιομηχανία, ότι δεν προωθεί,
μέσω άμεσης διαφήμισης, τρόφιμα, σε παιδιά. Είναι, όμως, περισσότερο επικίνδυνοι,
γιατί προωθούν, συνήθως, "σκουπιδοτοφές",
στα παιδιά, με κρυφούς και ύπουλους τρόπους.
Η Ένωση Καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου, η Which,
κατέγραψε 12 τρόπους "ύπουλης" διαφήμισης, που απευθύνεται, σε παιδιά
και έχει στόχο να τα κάνει πελάτες των βιομηχανιών τροφίμων, χωρίς να
ενδιαφέρεται, για τα προβλήματα υγείας, που θα τους δημιουργήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου