Αρχική

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Είμαστε ακόμα ζωντανοί.



Οι ιστορίες είναι σαν τους ιούς. Είναι παντού.
Μπορείς να τις ακούσεις από φίλους, συνεργάτες, συγγενείς, στο δρόμο, στο σχολείο, στο γραφείο, στην εκκλησία, στο καφέ, να τις δεις στην τηλεόραση, στον κινηματογράφο και το θέατρο, να τις διαβάσεις στις εφημερίδες, στο internet με mail ή post στο facebook σε βιβλία, σε έντυπα. Μας βοηθάνε να διαμορφώσουμε τις αξίες μας, τα ήθη και τα έθιμά μας, την ίδια την προσωπικότητά μας. Καθορίζουν το ποιοι είμαστε, τις επιλογές μας, την διαδρομή μας. Και κατά την διάρκεια αυτής της διαδρομής, δημιουργούμε τις δικές μας ιστορίες, τις οποίες στη συνέχεια μοιραζόμαστε με τους ανθρώπους γύρω μας.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια ανακάλυψαν ότι βασικό κίνητρο είναι το συναίσθημα. Και ειδικά αυτή την δύσκολη περίοδο θέλουμε να μοιραζόμαστε με τους άλλους πράγματα που μας γεννούν συναισθήματα και αντιτίθενται στη θλίψη και τη μιζέρια που μας έχουν κυριεύσει.
Τα κοινά χαρακτηριστικά των ιστοριών που δημιουργούμε:
  • Όλοι καταλαβαίνουμε τις ιστορίες. Δεν έχει σημασία ούτε ποιοι είμαστε ούτε από πού ερχόμαστε.
  • Οι ιστορίες είναι μεταδοτικές.  Πες μια ιστορία σε κάποιον, και αν του αρέσει, θα την διηγηθεί πολλές φορές όπου βρεθεί και έχει την ευκαιρία.
  • Οι πιο δυνατές ιστορίες «απαιτούν» την επανάληψη τους ξανά και ξανά.
  • Οι ιστορίες είναι ζωτικής σημασίας και δίνουν νόημα στη ζωή μας. Γιατί περιέχουν μύθους, αρχέτυπα, αντιθέσεις, μηνύματα.
  • Οι ιστορίες είναι εδώ από την αυγή του ανθρώπου. Από την στιγμή που μαζευόντουσαν οι πρώτοι άνθρωποι γύρω από την φωτιά και διηγιόντουσαν τι τους συνέβη κατά την διάρκεια του κυνηγιού τους, μέχρι σήμερα και τον σύγχρονο άνθρωπο που διηγείται τις δικές του ιστορίες στο facebook και το twitter.
  • Τέλος, οι ιστορίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την προώθηση της διαφήμισης  προϊόντων ή  υπηρεσιών όπου το Storytelling συναντάει το Branding. Αναλογιστείτε τι θα συνέβαινε αν το προϊόν σας δημιουργούσε μια ιστορία τόσο δυνατή, τόσο ενδιαφέρουσα και συναρπαστική που να είναι ή να γίνει σημαντική για την ζωή των ανθρώπων. Τόσο ενδιαφέρουσα που στη συνέχεια θα την μοιραζόντουσαν με φίλους και γνωστούς. Ιστορίες που θέλει να ακούσει ο καταναλωτής, ιστορίες που τον πείθουν, που τον εκφράζουν, τον ωθούν να γίνει μέρος τους, να τις μοιραστεί, να τις μεταδώσει. Ιστορίες και τα προϊόντα που πρωταγωνιστούν σε αυτές, που τον κάνουν να νοιώθει περήφανος να αποτελεί μέρος τους. Γιατί είναι ιστορίες που έχουν διαμορφωθεί και δημιουργηθεί με άξονα αλλά και αφετηρία αυτόν. Και ο πιο δυναμικός τρόπος για να πείσετε τους καταναλωτές σήμερα, σε μια πολυκερματισμένη και πολύβουη αγορά, να ενδιαφερθούν για οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία είναι το Brand Storytelling.
Βέβαια οι ιστορίες που μοιραζόμαστε δεν είναι πάντα χαρούμενες, αλλά μπορεί να εκφράζουν φόβο και θυμό, αλλά παρόλα αυτά συνεχίζουν να μας θυμίζουν ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί…

savvi life coaching

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου