Αρχική

Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

Πρόληψη καρκίνου με μια σούπα


Μπορεί η ελληνική κουζίνα να είναι η πιο υγιεινή κουζίνα, αλλά υπάρχουν και άλλες κουζίνες που έχουν υγιεινές τροφές, όπως η Ταϊλανδέζικη.
Η πιο αγαπημένη σούπα της Ταϊλάνδης είναι η Tom Yung Gung. Φτιάχνεται με γαρίδες, κόλιανδρο, λεμονόχορτο, πιπερόριζα και άλλα βότανα και καρυκεύματα που χρησιμοποιούνται στην Ταϊλανδέζικη κουζίνα.
Η σούπα αυτή διαπιστώθηκε ότι είναι 100 φορές πιο αποτελεσματικό αντιοξειδωτικό στην καταστολή της ανάπτυξης καρκινικών όγκων, από τα υπόλοιπα.
Το ενδιαφέρον για τη σούπα ξεκίνησε από την παρατήρηση ότι στην Ταϊλάνδη η συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του πεπτικού συστήματος αλλά και άλλων μορφών καρκίνου είναι πολύ μικρή.
Πολλά Ταϊλανδέζικα μπαχαρικ έχουν μεγάλα οφέλη. Η πιπερόριζα ενισχύει την πέψη, το λεμονόχορτο χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος και σε κοιλιακά άλγη και ο κουρκουμάς είναι αντιφλεγμονώδες.
Συνταγή
4 - 6 μερίδες
Υλικά
    
* Νερό ή ζωμό - 6 φλιτζάνια
    
* Σάλτσα ψαριών - 1-2 κουταλιές της σούπας
    
* Kaffir lime φύλλα - 4
    
* Lemongrass, το άσπρο μέρος μόνο του στελέχους, λιωμένο - 1 κοτσάνι
    
* Galangal (προαιρετικά), κομμένο σε λεπτές ροδέλες - 2 κομμάτια
    
* Σκόρδο - 2 σκελίδες
    
* Αλάτι και πιπέρι
    
* Γαρίδες, αποφλοιωμένες 100γρ.
    
* Κρεμμυδάκια, ψιλοκομμένα - 1/2 ματσάκι
    
* Μανιτάρια άχυρο (προαιρετικά) - 1 φλιτζάνι
    
* Lime, μόνο το χυμό - 2
    
* Cilantro, ψιλοκομμένο - 1/2 ματσάκι
    
* Πιπέρια της Χιλής, κομμένη σε ροδέλες - 2-3
Εκτέλεση
   
1. Ανακατεύετε το νερό ή τον ζωμό με τη σάλτσα ψαριών, τα Kaffir lime,το λεμονόχορτο, το galangal, το σκόρδο, το αλάτι και πιπέρι και τα αφήνετε να πάρουν μια βράση σε μια μεγάλη κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά. Χαμηλώνετε τη φωτιά και σιγοβράζετε για 15-20 λεπτά. Αποσύρετε από τη φωτιά και αφήστε το για άλλα 10 λεπτά.
   2. Προσθέστε τις γαρίδες, τα κρεμμυδάκια και τα μανιτάρια και συνεχίζετε να σιγοβράζετε σε μέτρια φωτιά μέχρι να ψηθούν οι γαρίδες για 5-6 λεπτά.
   
3. Ρίξτε το χυμό λάιμ, το κόλιαντρο και το τσίλι και τα καρυκεύματα και σερβίρετε.
Παραλλαγές
    
* Tom Kha Kung: Γάλα καρύδας αντί το μισό ή όλο το νερό ή ζωμό (προσοχή παχαίνει και είναι πλούσιο σε κορεσμένα λίπη).
    
* Tom Yum Gai: Αντικαταστήστε τις γαρίδες με κοτόπουλο κομμένο σε λεπτές φέτες.
    
* Tom Yum Hed: Για χορτοφάγους. Αφαιρούνται οι γαρίδες και τοποθετείται το διπλάσιο του ποσού των μανιταριών.
    * Φέτες μπαμπού μπορούν να προστεθούν, αν θέλετε.
    
* Εάν δεν υπάρχουν φύλλα Kaffir lime, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξύσμα λάιμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου