Αρχική

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Προνήπια



Οι δραστηριότητες της προνηπιακής ηλικίας βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν την μοναδικότητά τους.
Επίσης τα παιδιά πρέπει να αντιληφθούν και τις ομοιότητές τους με τους άλλους, να συνεργαστούν μαζί τους,  να κατανοήσουν τους το χώρο και να μάθουν τα υλικά και τα αντικείμενα του περιβάλλοντος
Οι δραστηριότητες που γίνονται με κλειστά μάτια θεωρούνται πιο αποτελεσματικές.
 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΒΑΣΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΦΗ
- Τα παιδιά της ομάδας καλούνται με την αίσθηση της αφής και μόνο να αναγνωρίσουν τα υπόλοιπα άτομα της ομάδας.
-Μια ομάδα αντικειμένων της καθημερινότητας (π.χ. σκούπα, φαράσι, πορτοκάλι, καρέκλα, βιβλίο κτλ.) δίνεται στα παιδιά κι εκείνα με την αίσθηση μονάχα της αφής καλούνται να τα αναγνωρίσουν.
-Ομάδες αντικειμένων διαφορετικών υλικών δίνεται στα παιδιά τα οποία καλούνται να μέσω της αφής να αναγνωρίσουν το υλικό (π.χ. ύφασμα, γυαλί, ξύλο κ.τ.λ.).
-Τα παιδιά καλούνται να χρησιμοποιήσουν ένα νοητό ή μη αντικείμενο με κλειστά μάτια σε οριοθετημένο χώρο που έχουν από πριν γνωρίσει (π.χ να σκουπίσουν ένα συγκεκριμένο κομμάτι του χώρου, να ζωγραφίσουν σ’ ένα κομμάτι χαρτί συγκεκριμένο σχέδιο κ.τ.λ.).
-Τα παιδιά καλούνται να ντυθούν με κλειστά τα μάτια κι έπειτα να ντύσουν ένα άλλο παιδί με κλειστά μάτια επίσης. Στη συνέχεια καλούνται να επαναλάβουν τη δραστηριότητα με νοητά ρούχα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΑ ΜΑΤΙΑ 
-Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο κοιτάζουν προσεχτικά το χώρο και τη θέση των υπολοίπων, και καλούνται να πάνε σε μια άλλη θέση της επιλογής του με κλειστά μάτια.
-Τα παιδιά κάθονται σε διάφορες θέσεις στο χώρο, κοιτάζουν προσεχτικά και απομνημονεύουν το χώρο. Έπειτα, επιλέγουν μια θέση και την προσεγγίζουν με κλειστά μάτια.
-Τα παιδιά κάθονται σε διάφορες θέσεις στο χώρο, κοιτάζουν προσεχτικά και απομνημονεύουν το χώρο. Έπειτα καλούνται να προσεγγίσουν μια θέση με κλειστά μάτια, δημιουργώντας μια αρκετά μεγάλη πορεία την οποία έχουν προσχεδιάσει στο μυαλό τους, μέσα στο χώρο.
-Τα παιδιά κάθονται σε διάφορες θέσεις μέσα στο χώρο δημιουργώντας εμπόδια με το σώμα τους. Ένα παιδί είναι οδηγός και καθοδηγεί ένα άλλο με κλειστά μάτια σε άγνωστη γι’ αυτό θέση μέσα στο χώρο. Ο καθοδηγούμενος καλείται να ακούει προσεχτικά και να εμπιστεύεται τον οδηγό του. 
-Τα παιδιά κάθονται σε διάφορες θέσεις μέσα στο χώρο δημιουργώντας εμπόδια με τα σώματά τους. Ένα παιδί είναι οδηγός και καθοδηγεί ένα άλλο με κλειστά μάτια σε άγνωστη γι’ αυτό θέση μέσα στο χώρο. Οι υπόλοιποι αλλάζουν διαρκώς θέση ξαφνικά, δυσχεραίνοντας την προσέγγιση του στόχου και αλλάζοντας διαρκώς τις οδηγίες του οδηγού.  Ο καθοδηγούμενος καλείται να ακούει προσεχτικά και να εμπιστεύεται τον οδηγό του.

1 σχόλιο:

  1. Στο liberoclub.gr θα βρείτε υποστήριξη και συμβουλές για όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι γονείς.
    Επικοινωνήστε με άλλες μαμάδες και μπαμπάδες που διανύουν το ίδιο στάδιο με εσάς στο Φόρουμ, διαβάστε χρήσιμα άρθρα σχετικά με : βρεφικές πάνες, βρεφικά είδη, αλλαγή πάνας ή γράψτε τη δική σας ιστορία για να ανταλλάξετε συμβουλές και εμπειρίες.

    Ενημερωθείτε για τη φροντίδα μωρού από τους καλύτερους ειδικούς - τους άλλους γονείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή